Letos byl překonán další rekord v rychlosti na železnicích. Při testovací jízdě pokořil japonský rychlovlak hranici 600 km/h. Do letoška platil rekord z roku 2003, který činil 581 km/h. Souprava japonského vlaku se sedmi vagóny se pohybuje na principu magnetické levitace, což znamená, že se tento vlak nedotýká svých "kolejí", ale vznáší se 10 centimetrů nad nimi. Na to, než
Vlakový dopravce RegioJet rozšířil svůj vozový park o další dva vozy typu Bwmz. Tyto dva kusy pocházejí ze stejné série klimatizovaných vozů první třídy, které již tři roky jezdí pod značkou Regiojetu. Původní řada těchto vlaků patřila Švýcarským spolkovým drahám od roku 1977. Po třiceti letech jejich provozu došlo k jejich vyřazení a odprodání. Dvanáct vozů
Po tragické nehodě ve Studénce zavládla histerie. Média v naší zemi začala zpochybňovat bezpečnost železniční dopravy a najednou byly všechny nehody vlaků v hlavních zprávách. Ve Studénce se odehrála tragedie, která se neměla stát. Stačilo jedno špatné rozhodnutí řidiče kamionu a stalo se velké neštěstí. To ale neznamená, že cestování vlakem by bylo nebezpečné. Během měsíce července zahynulo
Na webových stránkách www.zelpage.cz/ probíhá soutěž o nejkrásnější nádraží ČR. Jedná se již o 9. ročník, kde může každý pomocí nominačního formuláře přihlásit jakékoliv vlakové nádraží. Odborná porota poté vybere 10 finalistů, z nichž se rozhodne o vítězi. Nominace je možné podávat až do 9.zaří. Autor vítězného návrhu získá Kilometrickou banku ČD.
Uběhlo jen pár dní a máme tady další stávku strojvůdců na německé železnici. Minulý protest trval celý týden a byl nejdelší v historii Deutsche Bahn. Nynější stávka je časově neomezená a trvá od úterý 20. května. Přibližně třetina až polovina vlaků nevyjela opět z iniciativy odborového svazu GDL. Myslím si, že většině pracovníků u nás se může jen zdát o takovém přístupu k zaměstnancům, jaký mají Deutsche Bahn a přesto jejich odbory pořád stavkují. Všeho moc tak trochu podle mne škodí...
Rychlíková revoluce je novým projektem národního dopravce,kdy má v plánu rekonstruovat vlaky kategorie Rx (rychlík vyšší kvality). Národní dopravce se chce prezentovat jako kvalitní poskytovatel služeb a snaží se také vyhovět připomínkám od cestujících, co by se mohlo zlepšit. Vypadá to , že po letech kdy České dráhy neměly konkurenci a nic je nemotivovalo zlepšovat jejich služby, se časy mění. A i ČD bojují o zákazníky tak, jako běžný soukromý dopravce, který si svých zákazníků váží.
Na to odpoví následující shrnutí.
Osobní vlaky - 5179
Spěšné vlaky - 265
Rychlíky -
Na trase Bratislava - Košice začíná konkurenční boj o zákazníky. Slovenský dopravce se snaží rychle reagovat na novou konkurenci v podobě vlaků RegioJet. Svou nabídku rozšířil o čtyři trídy, zajímavější ceny, komfortnější nákup, lepší palubní gastronomii a další navázující služby. Jak to však tak chodí u státních dopravců, je vše ušito horkou nití a není vlastně jasné na koho tedy na jakého cílového zákazníka tento dopravce cílí.
Tak a sbírka je kompletní. Všichni tři naší železniční dopravci budou jezdit na Slovensko. Zatímco Leo a RegioJet jezdí na vlastní komerční riziko. Českým dráhám se podařilo na Slovensku vyjednat dotace na své vlaky. Podle mne je to nefér vůči ostatním komerčním dopravcům, na které nemusí daňový poplatník doplácek, a přesto jezdí. Navíc jim zase bude dotovaný vlak ubírat zákazníky. Alespoň vidím, že nejenom u nás, ale i na Slovensku to myslí s liberalizací železniční dopravy opravdu vážně. Přitom samotný Brusel chce, aby státy pomalu liberalizovali tento způsob dopravy...
Tak tady máme další česko-anglický název, který je trochu zavádějící. Jestli tento název budete brát jako český, tak se budete mýlit stejně jako já. Osobně ve mne tento název vyvolat pocit, že se bude jednat o nějaký věrnostní program, kde člověk bude sbírat body za naježděné kilometry apodobně. Ve skutečnosti se jedná tedy o česko-anglický název a slovíčko Body opravdu znamená tělo. Ve skutečnosti české dráhy plánují poskytovat ve svých vlacích péči o tělo v podobě masáží, perličkových koupelích a dalších příjemných službách. Podle serveru ŽelPage už dokonce zadávájí objednávky na přestavbu vagónu a tak jsem zvědavý, jak to dopadne. Budu opět a zas zdravý pesimista a tak moc nevěřím v úspěch takových služeb. V lepším případě to skončí jako ztrátový podnik snílků z Českých drah.