Výluky vlaků jsou nepříjemná věc. Samozřejmě chápu, že bez toho se udržba železnic neobejde, ale nezbavím se dojmu, že se to všechno zbytečně protahuje tak, jak je to u nás zvykem ve všech oblastech. Díval jsem se na stránkách Českých drah na výluky (http://www.cd.cz/omezeniprovozu/) a mají to tam celkem dobře zpracované. Na mapě České republiky si člověk zobrazí pomocí malé ikonky
Nevím, jak pro někokoho, ale pro mne je to celkem pozitivní zpráva. Radimu Jančurovi a celému Student Agency moc fandím a mám radost, když se dozvím, že se jim daří. RegioJet rozšiřuje svou flotilu o lokomotivy Siemens, které si bere do pronájmu. Tyto lokomotivy se sice testují v České republice, ale nejprve začnou jezdit na Slovensku a později se nejspíš objeví i u nás. Jedná se celkem o 12 nových kusů, jejichž provoz bude oproti stařším typům levnější. A to především z toho důvodu, že potřebují kontrolu až po ujetých 40 000 km a starší lokomotivy již po 5000 km, což je podstatný rozdíl. Jejich maximální rychlost je 200 km/h, ale na českých kolejích je samozřejme maximální možná rychlost 160 km/h.