Stát vs. soukromí dopravci

11. listopad 2014 | 15.53 | rubrika: Stát vs. soukromníci

Teď se pokusím navázat na problém, o kterém píší v úvodním příspěvku. Privatizace osobní železniční dopravy je u nás velmi zdlouhavý a bolestivý proces. Zmiňovaný zákon v úvodním příspěvku by mohl tento proces ještě více zpomalit a zkomplikovat. Na základě tohoto zákona vznikne regulační úřad v železniční dopravě, který bude moci omezit dopravu provozovanou na komerční riziko tam, kde ohrožuje vlaky provozované ve veřejném závazku. To znamená, že by například na trase Praha - Ostrava  mohl nějaký úředník omezit jak RegioJet tak i Leo Express a to z toho důvodu, že na této trase nebo na části z ní jezdí státem dotované vlaky. Tento případ je extrém, ke kterému nejspíš nedojde, ale v mnohých případech by se něco podebného mohlo stát a nejspíš se také stane. Není nic horšího než nechat rozhodovat českého "nezávislého" úředníka! Nejhorší na tom je, že se tak děje na základě nařízení EU. Jen tak dále, když se nám nepovedlo vybudovat socializmus za 40 let těžkého budování, tak se nám to snad teď s pomocí EU povede alespoň v některých odvětvích.

Související články

žádné komentáře | přidat komentář